人気ブログランキング | 話題のタグを見る

イチゴの子ども

畑に水やりをしていた子が、
「あ!」
と声を上げました。

イチゴの子ども_f0339068_22541321.jpg

近づいてみると、先月植えたイチゴに小さな実が。こんなにささやかな実を見つけただけで、彼女の顔に大きな笑顔が生まれました。収穫するときにはどんな表情が実るのかな。

K


One of the students was watering the garden. She yelled out Wow!

When I got closer, I saw a tiny strawberry growing on the plant we put in the ground last month. Merely the discovery of such a small fruit brought such a huge smile on her face. I wondered what expression will ripen, come harvest time.

by kodomoryugaku | 2014-05-08 18:14 | 出来事
line

まつもと子ども留学の日常についてご紹介します。


by kodomoryugaku
line